dimecres, 23 de març del 2011

Bacallà confitat amb ceba caramelitzada i pols de xocolata

   Heus aqui una recepta que a primera vista sembla molt complicada; el passat dissabte vaig obrir la nevera de casa i hi vaig veure una safata de bacallà en aigua, el vaig agafar i escórrer i mans a l´obra, improvisant, primer un ingredient, després l´altre i així fins culminar el plat que us asseguro que em va quedar deliciós, el voleu provar???

Ingredients(per a 4 persones):
  • 4 lloms de bacallà dessalat
  • 2 o 3 cebes de Figueres(les de color morat)
  • 1 tomàquet ben madur
  • sal, oli i pebre
  • una mica de xocolata negra ratllada

Elaboració:

   Agafem els lloms de bacallà i els eixuguem amb paper de cuina, que deixin anar tota l´aigua, els passem una mica per la farina i ben espolsats, els posem, més que a fregir, a confitar a la paella(a temperatura molt baixa); quan ja està una miqueta dauradet i comença a treure la gelatina que duu, el traiem del foc i reservem una mica de l´oli per a muntar una emulsió i el restant el fem servir per a caramelitzar la ceba(durant uns 40-45 minuts); mentrestant, farem la emulsió al vas de la batedora, posant-hi l´oli que hem reservat, n´afegirem una mica més, hi ratllarem el tomàquet, la sal, el pebre i anirem emulsionant fins que es quedi con una maionesa.
   Ja acabada la salseta agafarem una safata de forn, li posarem la ceba confitada al fons, damunt el bacallà, ho "naparem" amb la emulsió i finalment hi tirarem la xocolata ratllada per damunt de cada llom; gratinarem durant 10-15 minuts a 180º-200º C, segons el tipus de forn que tinguem.
   A l´hora d´escollir.  el vi, jo em decantaria per un "Blanc Pescador" però a qui li agradi un rosat o bé un bon cava, però que sigui "ben brut" eh!!!, animeu-vos, segur que triomfareu.

2 comentaris: